Jumat, 04 Januari 2013

♥ ~ Cantikku Hanya Untuk Suamiku ~ ♥

♥~ Aku tdk ingin dipandang cantik oleh lelaki.
Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai murka Allah ada di situ.

♥~ Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki,
sedangkan aku hanya akan menjadi milikmu seorang.

♥~ Aku tdk akn merasa bangga menjadi rebutan lelaki,
bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu,
seolah-olah aku ini, barang yg boleh
dimiliki sesuka hati.

♥~ Aku juga tdk mau menjadi penyebab kejatuhan seorg lelaki,
yg di kecewakan lantaran terlalu
mengharapkan sesuatu yg tidak dapat aku berikan.

♥~ Kalau aku tdk ingin kau memandang perempuan lain,
aku dululah yg perlu menundukkan
pandanganku. Aku harus memperbaiki & menghias
peribadiku, krna itulah yg dituntut oleh Allah.

♥~ Kalau aku ingin lelaki yg baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik.
Bukankah Allah telah menjanjikan
perempuan yg baik itu,
untuk lelaki yg baik pULa...?

♥~ Tdk kunafikan sebagai remaja,
aku memiliki perasaan utk menyayangi dan disayangi.
Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku, bahwa ak perlu menjaga perasaan itu,
kerana ia semata-mata untukmu..bakal suamiku...

~ InsyaAllah....~
Published with Blogger-droid v2.0.4


Tidak ada komentar:

Posting Komentar